Marka şehir olmak için laf değil, iş üretiyoruz!

ahmet edip uğur

Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Edip Uğur, Balıkesir’in her yerinde devam eden çalışmalara işaret etti, şöyle konuştu: Marka şehir olmak için laf değil, iş üretiyoruz.
Egeli Sabah’ı ziyaret eden Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Edip Uğur, kentteki çalışmalar ve geleceğe dönük projeler hakkında önemli açıklamalar yaptı. Balıkesir merkezinde yaptıkları yeni kavşak düzenlemeleriyle kent içi trafiğin nefes alacağını söyleyen Başkan Uğur, “Emniyet kavşağı için 580 tane fore kazık çakıldı. 80’ini kaldı. Yılbaşında orayı açacağız. İnşallah yılbaşında ilk kavşak açılışını yapacağız. Ondan sonra hastane kavşağı, Altıeylül kavşağı gelecek” dedi. Çay Deresi projesinin devam ettiğini anlatan Uğur, “Çocuk köyümüz Türkiye’nin en büyük çocuk eğlence dünyası oluyor. Ne İzmir’de var ne de İstanbul’da var. Trambolin parkıyla, Tubby Jump alanıyla modern bir park oluyor. Çay Deresi bittiğinde komşu illerden mutlaka gelenler olacak. Alışveriş caddesi var. Restoran, çay bahçesi, yürüyüş yolları, bisiklet yolları, kongre merkezi, sergi alanı hepsi olacak. İnşallah 1 yıl içinde tamamlanacak. Yeni hal yapıyoruz. Milli Emlak’tan tahsisini alırsak onun da ihalesine çıkacağız” dedi. Başkan Uğur, Ayvalık, Burhaniye, Bandırma ve balıkesir merkezinde toplu ulaşımda 300 aracı yenilediklerini söyledi. Bunu yaparken belediyeden 5 kuruş çıkmadığını anlatan Uğur, “Bunu esnaflarla minibüslerle yaptık. Ayvalık’ta taksi dolmuşu, minibüs, halk otobüsünü bir havuza dahil ettik. Dünyada sistem havuz sistemi. Herkesin parası bir yerde toplanacak. Ay başında taksim olacak” dedi.

DENİZ TAKSİYİ BAŞLATTIK
BADO’yu (Balıkesir Deniz Otobüsleri İşletmesi) kurduklarını belirten Uğur şöyle konuştu: “Deniz taksiyi başlattık. İnşallah 3 tane daha deniz taksinin üretimi başlayacak. Bunu yaparken cebimizden para koymadık. Bir müteşebbüse BADO’yu kurdurduk. ‘Üstünde Balıkesir Büyükşehir Beledyesi’nin logosu olacak’ dedim. Şu an Avşa ve Marmara Adası’nda çalışıyor. Vatandaş memnun. Eskiden Erdek, Paşalimanı, Avşa ve Marmara Adası 2.5-3 saatlik yol sürüyordu. Şimdi 20 dakika yarım saatte gidebiliyor. 8 sefer vardı. Kış dolayısıyla sefer sayısı azalıyor. Seneye Marmara, Altınoluk, Ayvalık arasında seferler başlatacağız. Şimdi Cunda Adası’na köprü yapıyoruz. Ayvalık Körfezi temizlenmesi için. Ayvalık’ın su sorunu çözdük. 3 tane alternatif köprü yaptırdık. Jeolojik ve jeofizik etütler yapıldı. Medcezir kaç santimetre oluyor ona bakılıyor. Sirkilasyon ile 5 ay içinde Ayvalık Körfezi temizleniyor. Su hattı döşerken denizi doldurmuşlar. İçeri su girmiyor. Şimdi biz 110 metre açıklıkta köprü yapıyoruz. O köprü 35-40 santimetre medcezir oluyormuş. 5 ay içinde kaç milyon metreküp su varsa Ayvalık Körfezi’ni temizleyecek. Kanalizasyon ile ilgili BASKİ çalışmalar yapıyor.”

BALTOK SEVİNDİRDİ
Büyükşehir Belediyesi bünyesinde BALTOK’u (Balıkesir Toplu Konut A.Ş.)kurduklarını anlatan Başkan Uğur, “BALTOK’un tanıtımın toplantısını 16 Ekim Cuma günü yaptık. 2 bin 400 daire yapıyoruz. 1990 yılında balıkesir’de hazine arazisine o zamanının belediye başkanı parsalizasyon yaptırmış. Tapusunu vatandaşa dağıtmış. Tapusu verilen arazilere konut yapılacakmış. Tapu diye verilen de kağıt, kırmızı kurdele. 25 yıllık mesele. 25 yılda bir çivi bile çakılmamış. Bir şey yapılmamış. İnceleme yaptım. Vatandaşın üzerine hiçbir şey yok. Hepsi helvacı kağıdı. 800 kişi var. Vatandaşlara ulaştık. ‘Siz bu arsanızı vereceksiniz bize. Biz size kira öder gibi ev sahibi yapacağız’ dedik. Telefonda sevincinden ağlayanlar oldu. Dairelerin büyüklükleri de küçükleri de var. Talep toplayacağız. BALTOK olarak bunun satışını yapacağız” dedi.

SEYİR TERASI OLACAK
Mart ayında Cannes’e gideceklerini anlatan Uğur, “Maketler hazırlıyoruz. Ege’de yapacağımız Yat limanı, turistik tesisleri maket haline getireceğiz. Bütün para babaları orada oluyor. En az 5 milyar doları olan oraya geliyor. Onlar karlı bir iş arıyorlar” dedi. Çamlık Mevkisinde yapılması planlanan Hilal Camii ile ilgili bilgiler veren Uğur, “Hilal Camii Çamlık tepesinde 33 metre yüksekliğinde bir minare sahip olacak. Cami de tepeye gömülmüş bir camii. Bu minare 33 metre yüksekliği var. 12 metre genişlik. Seyir terasına asansörle çıkılabilecek. Ay ve güneşin doğumu köşesine gelince vav oluyor” dedi. Çay Deresi’nden çamlığa teleferik de yaptıklarını söyleyen Uğur, kongre merkezinin önünde ışık ve su gösterileri olacağını ve insanlar kayığa binerek gezebileceklerini anlattı.