Üçüncü havalimanı dünya tarihini değiştirecek!

temel kotill

Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürü Temel Kotil patronlarının yolcuları olduğunu belirterek, ‘Biz patronumuzu memnun etmek için çalıştık ve başardık. Dünyanın en büyük havayolu şirketi değiliz ama memnuniyette bizi kimse geçemez’ dedi.
THY Genel Müdürü Temel Kotil, Düzce’nin Akçakoca İlçesi’nde bir otelde ‘Liderlik ve Etkili Yöneticilik’ konulu konferansta konuştu. Akçakoca Belediyesi’nin düzenlediği konferansta uçak sayılarının 300’lere ulaştığını belirten Kotil, ‘Ülkemizin bahtı çok açık. Bizim de önümüz açık. Uçak sayımızı 300’lere ulaştırdık. İran’dan dolayı Hakkari Havaalanı’mız bile rantabıl oldu. Havaalanlarımızın hepsi kullanılıyor. Hepsine de uçuşlarımız mevcut. Cesur bir havayolu şirketiyiz. Yatırım yapmaktan çekinmiyoruz. Çok düşük oranlı kredi kullanıyoruz. İç hatlardaki sehayat adeta halkın yolu oldu. Halkımız iç hatlarda uçmaktan çekinmiyor. İç hatlarda seyahat oranımız çok yükseldi. Bu da Türkiye’de orta sınıfın arttığını gösteriyor. İç hatlarda seyahat oranı Türkiye’de 10 kat arttı’ dedi.

“PATRONUMUZ YOLCULARIMIZ”

Temel kotil başarılarının sırrının yolcu memnuniyeti olduğunu belirterek, şöyle konuştu: ‘İstanbul’a dünyanın en büyük havaalanı kurulduğunda, 10 saatlik seyahatlerde Avrupa’ya uçanlar aktarma olarak İstanbul’u kullandığında evlerine 3 saat erken gitmiş olacak. Avrupa’nın ağırlık merkezi İstanbul olacak. Uçuşlar ucuzlayacak, daha ekonomik olacak. Türkiye’nin havacılıktaki başarısının asıl sebebi hükümetin desteği, şirketin çabası ve müşteri memnuniyetinden geliyor. 2006 yılı 21 mayısında borsada özelleştirildiğimizde biz şuna inandık Bizim patronumuz yolcularımız. Biz patronumuzu memnun etmek için çalıştık ve başardık. Dünyanın en büyük havayolu şirketi değiliz ama memnuniyette bizi kimse geçemez. Bizim patronumuz yolcumuz. Biz patronumuzu seviyoruz. Başarımız bundan geliyor.’

“26 UÇAK DAHA SİPARİŞ ETTİK”

Türkiye’nin havacılıkta tarih yazdığını ifade eden Kotil, ‘2004 yılında 26 milyon olan iç hat yolcu sayımız bu yıl 131 milyona ulaştı. Türkiye’de 26 olan havaalanı sayımız 55 oldu. Burada hükümetimiz koca bir alkışı hak ediyor. Dünya havacılığının yüzde 2’siyiz. Yüzde 4.5 olursak lider konuma ulaşacağız. Birçok büyük şirket kar elde etmek için pazar paylarını düşürüyor. Biz ise büyütüyoruz. Şu anda yurt dışından gelen yolcuların yarısı transit yolcu. Bu sayı her yıl yüzde 33 artıyor. İstanbul’a üçüncü havaalanı yapıldığında resmen ağırlık merkezi olacağız. Biz Afrika’ya günlük 10 bin bilet satıyoruz. 26 adet daha uçak sipariş ettik. Dünyada uçmadığımız bir kaç ülke kaldı. Onlara da en kısa sürede uçacağız’ diye konuştu.

“ÜÇÜNCÜ HAVALİMANI DÜNYA TARİHİNİ DEĞİŞTİRECEK”

Kotil üçüncü havaalanının İstanbul’u lider konuma getireceğini söyleyerek, ‘İstanbul’a yapılan üçüncü havaalanı dünya tarihini değiştirecek. 45 afrika ülkesine dağıtım noktası koyduk. 100’ün üzerinde Avrupa’ya dağıtım noktası koyduk. Minübüsler gibi indi bindi yaptık. Çok çalıştık. Hükümetimiz de destekledi. Artık yeni havaalanı ile İstanbul’un merkez olması tamamen taçlandırılacak. Sabiha Gökçen Hava Limanı’na pist de yapılıyor. Bittiğinde Atatük Hava Limanı’ndan büyük olacak. Hükümet bu noktada ciddi bir yatırım yapıyor. 6 adet pist de yeni havaalanında olacak. İstanbul tamamen lider konumda ve merkez olacak. Bu sayede İstanbul’a her yıl 30 milyon turist gelmiş olacak. İstanbul turizmde de lider konuma kavuşacak. Bu da dünya tarihini değiştirmiş olacak’ dedi.